söndag 17 oktober 2010

Nationalismen är på nedgång

Man ska sluta jamsa med Sverigedemokraterna tycker vissa. Gäsp


Många blir förskräckta över den högerextrema vind som drar över Sverige och Europa (eller bara "högervind" om man heter Ohly och är kommunist). Men låt oss inse fakta, nationalismen blir mer och mer betydelselös. Klanmentaliteten är på nedgång. Visst, nationalistiska partier rör sig framåt men det är bara en lokal avvikelse. I det stora hela blir folk mindre nationalistiska. Trots att vi har Sverigedemokraterna i riksdagen vågar jag satsa en 50-öring på att folk inte är lika nationalistiska som man var i början av 1900-talet. Dessa var i sin tur inte lika nationalistiska som man var på 1800-talet, osv. Trenden är tydlig.


Artikelförfattaren föreslår att man ska lyfta fram positiva exempel. Haha... Dessa människor utgår inte från positiva exempel. De resonerar som den vanliga flashbackrasisten vars logik fungerar som så att alla som berikas av en invandrare automatiskt bör hata invandringen. Som synes är inte intelligens deras weapon of choice. Hade jag resonerat sådär skulle jag hata väldigt många människor och grupper. Som på beställning fick jag en sådan klassisk kommentar i min blogg. Man vill att journalister och politiker ska bo i Rosengård för att få känna på invandringen. Jag bor i ett invandrartätt villaområde. Det är dyra villor så folk är rika här och vi har inga problem med våld och annan typ av brott. Men detta räknas inte för Sverigetalibanerna. När det gäller invandrare så är endast negativa erfarenheter representativa för invandrare och invandringen. Att man känner massvis med bra invandrare räknas inte. Det är blatten som våldtar som är representativ och den jag ska utgå från när jag tycker och tänker om invandrare. Jag tar mig därför friheten att låta flashbackrasisterna vara representativa för Sverigetalibanerna. Haha vilka tomtar

Sverigetalibanerna har ett annat argument som är mycket bättre: invandringen kostar! Håller helt klart med. Uträkningar visar att invandrare kostar samhället (och därför mig) pengar. Men här fullföljer inte Sverigetalibanerna sitt argument mer än så. Det är inte bara invandrare som kostar mig pengar. Barnfamiljer med sina jävla barnbidrag kostar mig pengar. Studenter, av vilka hälften är värdelösa och skriver omtentor efter omtentor samt festar natten lång, kostar mig pengar. Dessa pensionärer som det är så synd om, som gett mig världens högsta marginalskatt och som har gett mig ett system som gör så att jag kommer få en kortare och fattigare pension än vad dagens pensionärer har, dessa kostar mig massvis med pengar. Pensionärerna är också ansvariga för att jag måste betala för barnfamiljerna & studenterna. Tydligen ska jag vara glad över att de "byggt upp landet". Jag vet inte hu ni resonerar men om jag anställer en snickare och han bygger upp en skithög är jag allt annat än nöjd. Man kan fråga sig varför Sverigetalibanerna inte tänker som mig. Svaret är enkelt, antingen kostar de själva samhället pengar eller så är de främlingsfientliga där "kostar mig pengar så minska på det"-argumentet bara är ett sätt att dölja den verkliga orsaken: hatet mot invandrare.

Nä, världen globaliseras och mångkulturaliseras. Det går inte att stoppa. Många Sverigetalibaner har insett det och inväntar det stora inbördes- och raskriget. I väntat på Det Stora Kriget spekulerar snillena i vad Juden har för roll. Här är Sverigetalibanerna oense. I ena ringhörnan har vi foliehattarna och i andra ringhörnan har vi de politiskt korrekta Sverigetalibanerna. Vem som vinner slaget återstår att se.



FOTNOT: Med invandrare räknas inte våra nordiska stoltheter och vissa andra grupper.

2 kommentarer: