torsdag 4 november 2010

Sverigetalibaner, induktion och logik

Sverigetalibaner är korkade undermänniskor, det är allmänt känt. Ett av sverigetalibanernas argument för att en japan inte är en svensk är "bara för att jag flyttar till Japan så är jag ingen japan". Sverigetalibanerna menar att man inte kan vara svensk eftersom föräldrarna (eller ena föräldern) inte är svensk. En kanin som föds i ett stall är ingen häst.

Det är enkelt att visa att sverigetalibanernas logik felar. Låt oss därför utgå från att deras resonemang stämmer, att man inte är svensk om ens föräldrar inte är svenskar. Ta då den första svensken och klättra ett steg upp i släktträdet. Föräldrarna kan inte vara svenskar för då skulle inte deras barn vara den första svenskan. Men enligt sverigetalibanernas logik kan inte icke-svenskar få ett svenskt barn och därför kan inte deras barn vara en svensk i allmänhet och första svensken i synnerhet. Vi får något som förekommer en hel del bland sverigetalibanernas tankevärld och detta något kallas för en "motsägelse". Eftersom det har funnits ändligt många människor så måste det ha funnits en första svensk om man utgår från att det finns svenskar. Slutsatsen man kan dra utifrån sverigetalibanernas logik är att det inte finns svenskar. Därför är sverigetalibanernas talesätt "icke-svenska föräldrar kan ej få ett svenskt barn" felaktigt.

Jag har således bevisat att sverigetalibaner är efterblivna och att deras enkla argument reflekterar deras simpla och ihåliga sinne. QED.

12 kommentarer:

  1. Tycker ditt inlägg är bra, dock inte de främsta argumenten mot nationalism, Sd osv.

    "En kanin som föds i ett stall är ingen häst.", detta är ett riktigt intressant citat som nationella ibland använder. De menar alltså att en infödd svensk och en utlandsfödd är av olika art. Om Hitlers rasbiologi är vidrig, vad är då detta? Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. "De menar alltså att en infödd svensk och en utlandsfödd är av olika art".

    Nej. En häst som föds i en stia är fortfarande en häst. Men du tyckte väl att du var finurlig och en gång för alla slagit hål på argumentet?

    SvaraRadera
  3. Om alla är likadana, varför ens ha beteckningar alls? Alla är av all nationalitet! Berätta för en arab att han även är en jude och vänta på resultatet.

    SvaraRadera
  4. Varför älskar du gängvåldtäkter, gängrån och gängmisshandel av svenskar?

    SvaraRadera
  5. Pontus:

    Samma skal som du har naturligtvis...varfor alskar du de svenskar som under WW2 blev voluntarer i Nazi-Tyskland och valdtog, ranade, och misshandlade judar? Varfor alskar du en snav rasbiologi istallet for mangfald? Nar superinfluensen kommer sa maste vi ha en genetisk variation som ar storre an den enbart ariska. Kanske kommer en homosexuell muslim fran Afrika ha den genetiska koden som raddar manskligheten i framtiden?

    SvaraRadera
  6. Med det sagt.....Ecco:

    Du hatar amerikanare, den svenska staten (Mona Salin och lakare i synnerhet) och sverigetalibaner. Finns det nagon/nagot du alskar egentligen?

    SvaraRadera
  7. Snacka om en halmgubbe.. så då kan jag kräva del av arvet du kommer få/fått från dina föräldrar eftersom vi, bara jag går långt nog tillbaka nog, är släkt?


    Man är svensk om man har släktskap med de människor som grundat och byggt landet under generationer. Precis som du har rätt till dina föräldrars hus. Eller tror du Sverige kom till igår och inte ärvts och byggts, generation för generation??

    "Sverige är vårt, det är sex och en kvarts miljoner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra.

    De döda är åtskilliga miljoner fler än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem.

    Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss. Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk.

    Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land. Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.

    Vad Sverige idag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan.
    Sverige är idag vårt genom svensk strävan."
    -Vilhelm Moberg, Svensk Strävan, 1941
    (En "Sverigetaliban"?)


    Eller trodde du kanske att landet och staten kom till innan folket och folket således inte existerar.. förutom som ett medborgarskapspapper?

    Sen kommer dock det riktigt komiska med alltihop: SD är ett gäng kulturnationalister, de babblar enbart om kultur, inte alls om arv och etnicitet.. Så inte ens det kan du få rätt.

    Skaffa koll eller lägg ner.

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, jag börjar misstänka att många globalister trollar bland kommentarerna bara för att cementera sverigetalibanernas dumhet!

    Det jag har visat att (P) "`man är svensk om man har svenska föräldrar' är felaktig". Håll P i minnet.

    Anonym 1: Nej, utifrån P kan man inte dra slutsatsen att alla är lika. Hur en arab skulle reagera på det där påverkar inte hur sann eller falsk P är. Två logiska fel i din kommentar, sluta läsa nationalistisk dravel och läs istället någon bok i elementär logik. Hade du varit min son (dotter?) skulle jag skämmas ihjäl över din dumhet, så skäm inte ut din familj och ditt arv.

    Pontus: Utifrån P kan man inte dra någon som helst slutsats om vad jag anser om gängvåldtäkter. Du verkar - omöjligt skulle man kunna tro, men sant - vara mer svagbegåvad än Anonym 1 och jag tror faktiskt inte du skulle bli smartare av en introduktionskurs i logik. Can't fix stupid, you know...

    Svensk: Oj, en tråkig dikt, vad kul!

    "så då kan jag kräva del av arvet du kommer få/fått från dina föräldrar eftersom vi, bara jag går långt nog tillbaka nog, är släkt?"
    Nej, detta följer inte från P. Du, likt Anonym 1 och Pontus, verkar ha svårt att förstå VAD jag har skrivit. Är det för avancerat eller något? Förstår (FÖRSTÅR) du vad jag har visat? Givetvis gör du inte det för varför skulle du annars komma med ditt "så korkad-slutsats"?

    "Eller tror du Sverige kom till igår och inte ärvts och byggts, generation för generation??"
    Först: HAHAHA! Sen: hur får du "P => Sverige kom till igår"? Svara inte, det var en retorisk fråga.

    "Eller trodde du kanske att landet och staten kom till innan folket och folket således inte existerar.. förutom som ett medborgarskapspapper?"
    .... se mitt svar ovan ...

    "Sen kommer dock det riktigt komiska med alltihop: SD är ett gäng kulturnationalister, de babblar enbart om kultur, inte alls om arv och etnicitet.. Så inte ens det kan du få rätt."
    Men nu skrev jag sverigetalibaner och ordet "Sverigetalibaner" i mitt inlägg länkar även till artiklar med SvP. Sverigetalibaner är mer än bara sverigedemokrater. Det skulle du vetat om du läst tidigare kommentarer, inlägg och haft koll! Naaw, där fick du nästan mig, trodde du. Tyvärr så har jag koll på mina kära sverigetalibaner och vet vad de står får. Jag vet att SvP och ND ogillar SD för att SD vill assimilera invandrare vilket är något hemskt för den rasmedvetne. Sen är också SD sionistiska och jag såg någon rasmedveten irritera sig över att SD bryr sig mer om Israel än Sverige.

    Vi tackar för din kommentar men det du skrev på 100 rader lyckades Pontus poängtera på en enda rad. Hmm, om en sverigetaliban säger något och ingen professor i logik hör honom, har han fortfarande fel? XD

    SvaraRadera
  9. Vilken bra comeback.. men du kunde lika gärna svarat med dess andemening vilken motsvarar ungefär "du har fel din bög LOL", du klarar nämligen inte att uttrycka mer till motargument än "du har fel och är dum i huvudet".

    Men oj vad snabb du är att konstatera att jag trodde du talade om SD dock? MYCKET talande. :)


    PS. Du vet inte vad en dikt är? Kan inte skilja vad som skrev som ett politiskt inlägg från en dikt? Varför är jag inte förvånad..

    Väx upp. Om du kan. Och ha ett bra liv. haha

    SvaraRadera
  10. Naaaaw, blev lillen ledsen? Jag skulle aldrig använda bög nedsättande, jag älskar bögar (det svarar en tidigare fråga av en annan anonym).
    Vilka motargument hade lillen förväntat sig? Ditt logiska felslut var ju lika pinsamt som Pontus'. Dessutom är jag är inte din lärare, staten har inte anställt mig för att på ett fint sätt förklara för dig att du är oförmögen att dra logiskt riktiga slutsatser utifrån min korrekt härledda sanning P. Om det är någon som du ska vara arg över är det dina föräldrar och svenska utbildningsväsendets misslyckande med att fostra (korrekt) tänkande människor.

    Jag var snabb med att konstatera att du talade om SD eftersom du skrev "SD". Visst är det talande? (retorisk fråga, besvara den inte för du kommer då bara framstå som än mer dum, om det nu går)

    PS. Du var snabb med att sätta ribban lågt, visa din brist på intellektuell förståelse och oförmåga att följa logiska härledningskedjan i mitt inlägg så jag hoppade över en del av ditt inlägg och antog att det du citerade var någon slags nationalistromantiskt smörjpoesi. Nu när jag tog mig tiden att läsa hela ditt inlägg önskar jag att jag kunde få tillbaka de extra sekunderna jag spenderade på helt intetsägande smörja. Bortsett från att det var skit vet jag inte ens vad du ville säga. Argumentum ad Moberg? Tja, argument för vad egentligen? (svara inte på det, uppenbarligen har du en böjning för att inkludera irrelevant dravel). Ds.

    Men håll dig till poesi och konst du. Ämnen som inkluderar verifierbara sanningar är uppenbarligen inte din grej. När man kan mäta vad som är "rätt" och "fel" kommer du bara bli besviken. Du kan istället glädjas åt att även hur fult och misslyckat du målar kommer det ses som konst!

    "LOL at your stupidity"
    - ecco

    SvaraRadera
  11. Haha japp, jag sitter här och storgråter nu. Jag bölar och sliter mitt hår för jag är ju verkligen totalkrossad nu. Hur skulle jag inte vara det?

    Du har ju nu upprepat att jag skulle ha fel och vara korkad (och konstintresserad?) och då måste det ju vara så. Det är ju "logiskt" enligt dig, och då är det såklart logiskt också.

    Alla böjer sig självklart för din visdom.
    Framförallt idioter som mig som inte begriper sig på ämnen som inkluderar verifierbara sanningar, tex mitt eget jobb inom kemi.

    Ha det nu bra HAHA!

    SvaraRadera
  12. Ouch! En kommentar som helt divergerade från ämnet och blogginlägget, en kommentar som visar total brist på förståelse för logiska resonemang och sarkasm. Det måste vara ett tecken på att du "fick mig", "kemisten".

    SvaraRadera